Zichtbaarheid creëren én opvallen tussen een miljoen andere ondernemers?

Je wilt extra aandacht vestigen op je bedrijf of je diensten? Heb je je klanten iets unieks of bijzonders te bieden? Iets waarmee je je duidelijk onderscheidt in de markt? Of is je dienst of product een straat verderop ook te verkrijgen? In dat geval is het extra belangrijk dat je laat zien waarom jouw bedrijf de juiste partij is om zaken mee te doen. In dit blog lees je over de verschillende aspecten van positioneren en over de snelste weg naar de meest impactvolle verbeteringen.

“Het waarom”

Een cruciale vraag waar je natuurlijk zelf het antwoord op moet kennen is: “waarom moet men bij mij aankloppen?” Wat bied jij dat anderen níet bieden? Zeker wanneer er geen sprake is van een uniek product of een niche dienst, is het van groot belang dat je je onderscheid van je concurrenten. Denk aan belangrijke en noemenswaardige zaken zoals extra services, bijzondere hoge kwaliteitsproducten, maatwerk, aantrekkelijke extra’s of keuzeopties. Hoe trek je mensen over de streep om bij je te kopen of te bestellen?

Het waarom laten zíen

Naast het kennen van je positie in de markt is het natuurlijk van groot belang dat je deze ‘Why’ weet te vertalen naar impactvolle content, materialen en advertenties waarmee je zichtbaarheid creëert onder je potentiële doelgroepen. Hoe wil je je bedrijf of merk in de markt zetten? De visuele weergave van je bedrijf heeft veel impact op je imago.

Belangrijk om te bedenken wanneer je aan de slag gaat met marketing of branding activiteiten, zijn zaken als uitstraling en herkenbaarheid. Vormen, kleuren, lettertypes en stijl zijn bepalend voor de eerste indruk die mensen van je bedrijf krijgen, maar ook voor het uitstralen van vertrouwen en het activeren van mensen om in actie te komen zijn kleuren en vormen bepalend.

Hoe dan? Psychologie: er zijn diverse onderzoeken gedaan naar de invloed van kleuren, vormen en stijlen op gedrag. Wat werkt wel, wat werkt niet? En waarom? Wanneer je weet wat je doelgroep graag ziet en doet, dan kun je daar rekening mee houden. Je kunt hen dan zelfs beïnvloeden en zorgen dat je bezoekers ‘doen wat jij wilt’.

Het waarom op de juiste manier vertellen

Ook hetgeen je vertelt en de toon waarop je dat doet heeft invloed op hoe potentiële klanten je bedrijf zien. Spreek je ze aan? En vooral: voelen zij zich aangesproken?

Wanneer je weet wat de verwachtingen zijn van je publiek, dan kun je hierop sturen. Je kunt dan content (filmpjes, teksten, presentaties, afbeeldingen etc.) aanbieden die passen bij de verwachtingen van je klant. Enkele algemene tips voor het uitdragen van een krachtige boodschap:

  • Houd je boodschap kort en bondig: kom tot de kern
  • Bied je content aan op de plaatsen waar je doelgroepen zich bevinden
  • Werk steeds vanuit de kern en daaraan gerelateerde boodschappen, zo blijf je eenduidig
  • Maak keuzes voor aanspreekvormen en taalgebruik: u of je? Formeel of informeel?
  • Vermijd jargon
  • Denk bij het maken van teksten ook aan de zoekmachine-vriendelijkheid ervan.

Sluiten je merkuitingen op elkaar aan?

Als je kritisch kijkt naar je bedrijfsdoelstellingen, naar je klanten en ook naar de offertes die je verloren hebt, wat kun je daar dan uit opmaken? Zie je een patroon? Waren de mensen die op je campagne of bericht reageerde écht de potentiële klanten waar je naar op zoek was? Waarom zijn de verloren offertes verloren? Wanneer je deze gegevens inzichtelijk maakt, dan kun je beter bepalen hoe je jouw bedrijf wilt positioneren, om sterker te staan in de markt of het segment.

Dus hoe kun je nou zorgen dat je opvalt tussen je concurrenten?

Houd de ‘Why’ in gedachten: maak op een heldere manier duidelijk wat het voordeel van je bedrijf is en stem je boodschappen (campagnes, teksten, uitingen) daarop af. Communiceer je diensten of producten op een duidelijke en kernachtige manier en combineer dát met een sterke visuele vertaling van je merk of bedrijfsnaam. En tot slot: stem je uitingen op elkaar af en wees eenduidig in je toon en verhaal.

Hulp nodig bij positionering of het maken van content? 

KrachtigeTeksten.nl helpt je graag bij het scherp positioneren van je bedrijf, product of dienst. Door de juiste vragen te stellen en statistieken te bestuderen, komen we er achter of de wijze waarop je je nu positioneert effectief is. En zo niet; hoe we een betere propositie kunnen maken, hoe we je boodschap beter kunnen uitdragen en hoe we je visuele weergave kunnen aanpassen om een sterkere indruk te maken op je klanten en potentiële klanten. Neem contact op voor meer informatie.

Laatste blogs

SEO

SEO-ontwikkelingen en trends in 2019

Het afronden van dit jaar is begonnen, want 2019 staat alweer voor de deur. Een jaar vol met nieuwe kansen en ontwikkelingen, zo ook op het gebied van SEO. Google wordt ieder jaar intelligenter en dat is aankomend jaar dan

Lees verder »
Communiceert u effectief via uw bedrijfswebsite?

Communiceer je effectief via je bedrijfswebsite?

Beter vindbaar worden? Een lager bouncepercentage? Of gewoon meer verkopen met je webshop? Wil je de effectiviteit van je website verbeteren? Neem dan je webteksten onder de loep. Een website moet snel laden, visueel aantrekkelijk zijn en een duidelijke structuur

Lees verder »
Hoog in de zoekmachines komen

Hoe kom je hoog in de zoekmachine?

Natuurlijk wil je met je website het liefst zo snel mogelijk hoog in de zoekmachine komen te staan, want een hoge positie in de zoekresultaten zorgt voor meer bezoekers. Om een hogere positie in de zoekresultaten te bemachtigen is het

Lees verder »

Teksten laten herschrijven of nieuwe teksten laten schrijven?

Wat onze klanten vinden

Als zeer prettig ervaren. Aanrader.

★★★★★
Complete website 'dakdekker.nl' herschreven en SEO Proof gemaakt door dit bedrijf. Snel maar vooral goed leesbaar werk afgeleverd. Contact (digitaal) en op afstand als zeer prettig ervaren. Aanrader.
R. Evers

Blij mee!

★★★★★
Blij mee! De teksten snel geleverd , de communicatie verliep vlot en probleemloos. Zeker een aanrader!
Joanne, Sensolife

Super tevreden

★★★★★
Ik ben ontzettend tevreden over het marketing- en communicatie advies dat Linda mij gaf en met de krachtige teksten voor mijn website. Ze voelt goed aan wat de wens van de klant is en werkt snel en betrouwbaar.
BOOST! Relatietherapie

Snel, mooi en zeer krachtige tekst!

★★★★★
Snel, mooi en zeer krachtige tekst! Ik wist eerst eigelijk niet wat ik kon verwachten, ik had al wat teksten bedacht en getypte maar het schoot gewoon niet op. Ik denk ik laat dat gewoon iemand anders doen want het kost mij gewoon veels te veel tijd, tijd die ik er niet voor over heb. Die iemand was Linda! Ze zegt geef me maar een paar steekwoorden en dan komt het goed. Dat heb ik gedaan, de tekst die ze me terug stuurde is echt sterkt en gewoon perfect! Heb er niks aan hoeven te veranderen het was in 1 woord goed! Waar zij een uur over deed zou ik een week over doen en dan had ik het bij lange na niet zo goed! Zij is erg goed! Ze heeft het binnen 2 dagen geleverd en is niet duur! Als ik weer wat heb kom ik zeker bij je terug! Nogmaals bedankt! – RSH Design
RSH Design

altijd naar onze tevredenheid – én die van de klant

★★★★★
Wij laten regelmatig teksten voor onze klanten schrijven door Linda. En altijd naar onze tevreden – én die van de klant. We hebben zeer diverse klanten (van fotografie tot campingartikelen), dus dat vergt het nodige inlevingsvermogen. Bovendien is SEO bijna altijd een focus voor ons, en ook daarop scoren Linda's teksten altijd zeer goed!
Tim & Jeroen NowwebNL

Razendknappe vertaalslag van een wat mistig vakgebied.

★★★★★
Razendknappe vertaalslag van een wat mistig vakgebied met bijbehorend woordgebruik, naar een heldere homepage. Een website over spiritueel intuitief coachen vraagt om duidelijke, niet wollige taal. Ik heb daar erg mee geworsteld. Linda niet.:). Ze verstaat de kunst om zelfs in een, voor haar minder bekend vakgebied, een krachtige en duidelijke homepage te schrijven. Toegankelijk en terug naar de basis. Geweldig! En dit alles gaat gepaard met een geweldige communicatie, snelle lijnen en follow up. Ze denkt mee en zet haar creativiteit meteen aan het werk. Ik was op zoek naar iemand zoals zij, dacht dat dat niet bestond en kwam haar tegen. Waar ik nachten wakker lag van een goede tekst leverde zij hem binnen een paar dagen aan. Aanrader!!!
Florentine de Beijer-Bisschops