Vijf eenvoudige tips voor een hogere klanttevredenheid

Er is een duidelijk verband tussen het runnen van een succesvol bedrijf en het hebben van tevreden klanten. Dat besef dringt bij steeds meer ondernemers door. Ze stellen zich terecht de vraag hoe ze er voor kunnen zorgen dat klanten tevreden zijn én blijven. Op basis van mijn ervaringen deel ik onderstaande vijf tips die bij zullen dragen aan een nog hogere klanttevredenheid.

Neem klachten serieus

Elk bedrijf heeft te maken met klachten. Zie dit niet als een noodzakelijk kwaad, maar als een kans om je klant te helpen en er zelf van te leren. Neem een klacht daarom altijd serieus en zorg dat de consument er uiteindelijk met een tevreden gevoel op terugkijkt. Het liefst zo snel en effectief mogelijk. Luister naar de wensen en zoek samen naar een passende oplossing. Wanneer je klant zich serieus genomen voelt, zal dit uiteindelijk bijdragen aan een hogere klanttevredenheid.

Wees onderscheidend in je zoektocht naar een hogere klanttevredenheid

Waarom moet een klant voor jou kiezen in plaats van voor je concurrent? Het is een vraag waar ondernemers soms te makkelijk aan voorbij gaan. Het helpt wanneer je een potentiële afnemer iets extra’s kunt bieden. Een langere garantieperiode bijvoorbeeld, of snellere levertijden dan bij de concurrent. Een spaarsysteem voor kortingen in de toekomst, of een leuk presentje bij de bezorging. Kleine gebaren die gegarandeerd vruchten af zullen werpen.

Doe eens iets verrassends

Met attent zijn scoor je punten. Dat geldt ook voor de relatie tussen jou en je klant. Stuur hem of haar eens een kaartje als je weet dat er binnenkort iets te vieren valt. Of reken een keer geen verzendkosten, daar waar je dat normaal wel zou doen. Wanneer je zo nu en dan attent bent richting een vaste klant zal dat kunnen rekenen op waardering.

Ga na of je klanten tevreden zijn

Je weet pas zeker of je qua klanttevredenheid op de goede weg bent als je het je klanten op de man af vraagt. Het is dan ook helemaal niet vreemd om hier onderzoek naar te doen. Zo krijg je inzicht in welke klanten wel en welke niet tevreden zijn. En belangrijker: waarom dat zo is. Met behulp van de resultaten weet je hoe je je klanten in de toekomst nog beter van dienst kunt zijn.

Niet alleen nieuwe klanten

Vaak worden nieuwe klanten binnengehaald door ze allerlei moois te bieden als ze hun product of dienst bij je bedrijf afnemen. Trouwe klanten worden daarbij vaak vergeten. Helaas. Koester de klanten die je hebt en gebruik een deel van je budget om je bestaande clientèle te verwennen. Geef ze het gevoel dat je ze waardeert en ze zullen dat uiteindelijk terugbetalen in vertrouwen en tevredenheid.

tekstschrijver inhuren?

Nieuws & Blogs

KrachtigeTeksten.nl - content creatie altijd uniek

Blijf unieke content creëren met deze tips

Nog twee dagen en de maandelijkse nieuwsbrief moet de digitale deur weer uit. Maar ja… geen inspiratie. Herkenbaar? Geen nood, wij helpen je aan ideeën met deze vijf, vooruit dan zes, onderwerpen voor je nieuwsbrief. Tip 1 | Ontwikkelingen Houd

Lees verder »
KrachtigeTeksten.nl - in beeld met de juiste woorden

In beeld met de juiste woorden

Wist je dat de woordkeuze op je website bepalend is voor jouw succes? Klanten bereik je door taal te gebruiken die bij hen aansluit. Daarnaast zijn de juiste woorden cruciaal voor je online vindbaarheid. Daarvoor moet je van je expertstoel

Lees verder »

Brochure aanvragen

Wil je op je gemak wat informatie over onze diensten doorlezen? Vraag dan onze brochure aan. Liever meteen een antwoord op je vragen? Stuur dan een bericht naar info@KrachtigeTeksten.nl. 

Wat onze klanten vinden

Snel, mooi en zeer krachtige tekst!

★★★★★
Snel, mooi en zeer krachtige tekst! Ik wist eerst eigelijk niet wat ik kon verwachten, ik had al wat teksten bedacht en getypte maar het schoot gewoon niet op. Ik denk ik laat dat gewoon iemand anders doen want het kost mij gewoon veels te veel tijd, tijd die ik er niet voor over heb. Die iemand was Linda! Ze zegt geef me maar een paar steekwoorden en dan komt het goed. Dat heb ik gedaan, de tekst die ze me terug stuurde is echt sterkt en gewoon perfect! Heb er niks aan hoeven te veranderen het was in 1 woord goed! Waar zij een uur over deed zou ik een week over doen en dan had ik het bij lange na niet zo goed! Zij is erg goed! Ze heeft het binnen 2 dagen geleverd en is niet duur! Als ik weer wat heb kom ik zeker bij je terug! Nogmaals bedankt! – RSH Design
RSH Design

Erg tevreden over het resultaat!

★★★★★
Erg tevreden over het resultaat! Er is voor ons een professionele tekst geschreven en dat was ons nooit zelf gelukt! We hadden de tekst binnen een week nodig en dat was voor dit bedrijf geen proleem! Heel erg bedankt.
S S

Super tevreden

★★★★★
Ik ben ontzettend tevreden over het marketing- en communicatie advies dat Linda mij gaf en met de krachtige teksten voor mijn website. Ze voelt goed aan wat de wens van de klant is en werkt snel en betrouwbaar.
BOOST! Relatietherapie

Tekstbureau voor het MKB en zelfstandig ondernemers. Prettig leesbare en website teksten.

Weten wat het kost?