Meteen naar de inhoud
 

Menig marketeer en ondernemer kampt zo nu en dan met dit vraagstuk: heb ik hele nieuwe teksten nodig of kunnen we de oude teksten hergebruiken? Soms zijn website teksten gewoon niet meer representatief omdat de onderneming zich ontwikkelt. Maar toch: de kern van de teksten blijft vaak hetzelfde. Oftewel: het is heel belangrijk én rendabel om eerst na te gaan of het wel noodzakelijk is om hele nieuwe teksten te laten schrijven.

Hoe bepaal je of je nieuwe teksten nodig hebt?

Om te bepalen of je nieuwe teksten nodig hebt, of dat je de oude teksten kunt hergebruiken zijn er een paar dingen die je je moet afvragen:

  1. Is mijn website effectief? Haal ik er op dit moment klanten mee binnen? Met andere woorden: doen de teksten nu wat ze moeten doen?
  2. Krijg ik veel vragen van potentiële klanten? En zijn dit vaak dezelfde vragen?
  3. Kan ik wat er op mijn website staat, gemakkelijk in mijn eigen woorden aan iemand vertellen?

Is jouw website effectief?

Wanneer jouw website nu goed werkt, de juiste klanten binnenhaalt en weinig vragen oplevert, dan is het natuurlijk duidelijk dat jouw teksten nu in principe hun doel dienen. Neemt niet weg dat ze wellicht niet helemaal meer bij jou passen. Met wat kleine aanpassingen kan jouw tekstschrijver ervoor zorgen dat je bestaande teksten weer helemaal passen bij wat je wilt uitstralen.

Krijg je veel vragen?

Wanneer je veel vragen krijgt, dan kun je overwegen om de veelvoorkomende vragen te verwerken in je webteksten. Op die manier kunnen klanten zichzelf beter inlezen en zullen zij zich minder snel tot jou wenden met vragen. De vraag is uiteraard wel: is dat wat je wilt? Wanneer klanten zich door jou laten overtuigen na het stellen van een vraag en dat is een manier die voor jou prettig werkt, dan moet je zeker niet al je geheimen in de tekst verklappen!

Is het mijn verhaal en kan ik het zelf duidelijk verwoorden?

Verder is het natuurlijk erg belangrijk dat je zelf, in jouw eigen woorden en met overtuiging kunt vertellen over je bedrijf. Jouw verhaal moet stroken met wat er op jouw website staat. Het wekt vertrouwen wanneer je een goed verhaal hebt, en wanneer dat verhaal ook op diverse plekken terugkomt.

Stappenplan voor het schrijven van je eigen website teksten

Download het gratis stappenplan en ga vandaag nog aan de slag met je eigen webteksten!

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?