Wist je dat de woordkeuze op je website bepalend is voor jouw succes? Klanten bereik je door taal te gebruiken die bij hen aansluit. Daarnaast zijn de juiste woorden cruciaal voor je online vindbaarheid. Daarvoor moet je van je expertstoel af, want een goede tekst schrijf je met de doelgroep voor ogen. Spreek jij de taal van jouw klanten?
Jouw bedrijf biedt een oplossing voor een probleem of heeft een product dat het leven beter maakt. Iedereen moet weten van jouw bestaan dus bouw je een website en komen er teksten. Omdat jij als geen ander weet wat je verkoopt, schrijf jij de teksten. En dat is ook meteen de grootste valkuil: jij weet te veel. Je kunt nog zo enthousiast al je kennis willen delen, maar de vraag is: wie zit daarop te wachten?

De klant centraal
Commerciële teksten hebben naast informeren het doel om (potentiële) klanten te activeren. Je schrijft voor een specifieke groep mensen waarop jij je als organisatie richt, je doelgroep. Een autodealer uit Amersfoort richt zich bijvoorbeeld op mensen met een rijbewijs en een modaal inkomen in een straal van 30 kilometer. Een schoonheidsspecialist kan zich focussen op vrouwen tussen de 20 – 40 jaar met acnéklachten. Wanneer je duidelijk voor ogen hebt voor wie je schrijft, is het makkelijker je teksten daarop af te stemmen.
Patat of friet
Vaktermen, technische specificaties of Engelse benamingen zijn dodelijk voor een verhaal. Ze maken je tekst onbegrijpelijk waardoor klanten afhaken. Je wilt je klanten boeien en binden dus is het belangrijk dat je taal gebruikt die bij hen aansluit. Een basaal voorbeeld dat het belang van woordkeuze illustreert, is dat van patat en friet. Wie het woord ‘friet’ gebruikt voor de gefrituurde aardappelreepjes zal niet snel ‘patat’ bestellen in de snackbar. Woont jouw doelgroep in Brabant? Dan sla je met ‘patat’ de plank helemaal mis omdat jouw klanten het over ‘friet’ hebben. Nu verkoop je misschien geen zalige, gouden aardappelvingers maar ook in jouw branche is het belangrijk om de taal van jouw doelgroep te gebruiken.
Groter bereik
Niet alleen komt je boodschap zo beter aan, maar door de juiste woordkeuze zal je online ook veel beter gevonden worden. Zoekmachines als Google werken met zoekwoorden: websites die het beste aansluiten op de zoekvraag, worden als eerste weergegeven. Door de specifieke woorden te gebruiken waarop jouw klant zoekt, kom je hoog in de zoekresultaten en word je dus beter gevonden.
Tekstbureau Voor commerciële teksten die raken.
Wij leveren met vijf werkdagen. Heb je meer haast? Je kunt altijd een spoedopdracht aanvragen.
Wij hanteren scherpe tarieven voor onze dienstverlening. Wil je weten wat een tekst precies kost? Of wil je meerdere teksten laten schrijven en wil je weten wat de kosten zullen zijn. Vraag dan je offerte aan.
Wij leveren de teksten inclusief de meta descriptions, meta titel en headings. Indien gewenst maken we er zelfs een html-bestand van. Je teksten worden opgeleverd met een score van 100% (tenzij anders afgesproken.