Nog twee dagen en de maandelijkse nieuwsbrief moet de digitale deur weer uit. Maar ja… geen inspiratie. Herkenbaar? Geen nood, wij helpen je aan ideeën met deze vijf, vooruit dan zes, onderwerpen voor je nieuwsbrief.
Tip 1 | Ontwikkelingen
Houd je klanten op de hoogte van ontwikkelingen binnen je bedrijf. Komt er een nieuw product aan? Is het dienstenpakket uitgebreid? Stappen jullie over op duurzame materialen? Prikkel de nieuwsgierigheid of neem je klanten mee in hoe jouw organisatie werkt aan het optimaliseren van de klantbeleving.


Tip 2 | Intern nieuws
Naast nieuws over je business, is het interessant om te laten zien wie er achter het eindproduct of dienstverlening zit. Mensen doen zaken met mensen. Intern nieuws versterkt de band met je klanten en is dus heel geschikt om te delen. Bedenk vooraf wat passend is binnen jouw branche. Een jubileum of promotie biedt een mooie gelegenheid om de mens achter de werknemer te laten zien.
Tip 3 | kwaliteit
Kwaliteit is altijd belangrijk, ongeacht je bedrijfsactiviteiten. Vertel wat jouw bedrijf doet om de kwaliteit te garanderen of te verbeteren. Laat zien wat er vooraf gaat aan keuringen voordat een product in de schappen ligt. Benoem certificaten en keurmerken. Bij een dienstverlening kun je ingaan op de selectieprocedure van je mensen. Of welke opleidingen krijgen werknemers aangeboden om hun kennis op peil te houden?


Tip 4 | review
De nieuwsbrief kun je ook gebruiken om een tevreden klant aan het woord te laten. Niets zo krachtig als een ervaringsdeskundige die in een uitgebreide review of testimonial het probleem-oplossing-resultaatverhaal van jouw bedrijf wil vertellen.
Tip 5 | actie
Exclusieve aanbiedingen voor trouwe klanten en echte fans. De nieuwsbrief is een prima manier om speciale acties kenbaar te maken. Interactie gegarandeerd.


Bonustip: check bij je klantenservice
Nog meer inspiratie nodig? Informeer bij de klantenservice welke vragen er geregeld langskomen. Wat voor jou als expert vanzelfsprekend is, blijkt voor anderen soms een groot vraagstuk te zijn. De meest gestelde vragen kun je in de volgende nieuwsbrief beantwoorden, of in de vorm van een blog delen via je social media.