0346 - 756 623
info@krachtigeteksten.nl

Advertenties schrijven, zo doen wij dat!

Advertenties schrijven, zo doen wij dat!

Advertenties schrijven

Advertenties schrijven doe je om andere redenen dan het schrijven van een webtekst of een brochuretekst. Je schrijft advertenties omdat je direct een reactie kunt uitlokken of jezelf bij bepaalde doelgroepen onder de aandacht kunt brengen. Advertenties schrijven doe je bijvoorbeeld om te werken aan de naamsbekendheid.

Voor een webshop maak je doorgaans andere advertenties dan voor een evenement. En voor een lokaal bedrijf schrijf je andere advertenties dan voor een grote corporate. In alle gevallen, waarvoor je ook advertenties wilt schrijven, helpen deze tips je aan effectieve advertenties:

Gouden tips voor het schrijven van goede advertenties

  • Goede advertenties zijn afgestemd op het medium waarop ze worden getoond. Push je advertenties dus niet meteen naar alles, maar specificeer zoveel mogelijk zodat de advertenties optimaal en relevant zijn voor de verschillende media. Deze worden bezocht door verschillende doelgroepen. Ze zullen dus een aangepaste boodschap moeten hebben om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken.
  • Wanneer je advertenties voor webshops schrijft, is het belangrijk om te benadrukken waarom jouw webshop onderscheidend is. Op sommige producten is het onmogelijk om op prijs te concurreren. In zo’n geval laat je zien hoe geweldig je service is, hoe gemakkelijk retourzendingen verwerkt worden en licht je bijvoorbeeld het betaalgemak via iDEAL uit.
  • Advertenties moeten een bepaalde emotie aanspreken, anders heeft het weinig effect. Een advertentie blijft pas hangen wanneer iemand ermee kan ‘connecten’. Van een advertentie krijg je een bepaald gevoel, een gevoel dat ervoor zorgt dat je óf actie gaat ondernemen, óf dat je het minstens onthoud.
  • Goede advertenties hebben een heldere kop. Een kop waardoor de boodschap direct duidelijk is, óf waardoor de lezer aangezet wordt tot het verder lezen of kijken van de advertentie.
  • Krachtige advertenties zorgen bij de lezer voor een gevoel van meer willen weten, enthousiasme, betrokkenheid of begrip.
  • Nodig in je advertentie de lezer uit tot actie. Maak meteen duidelijk hóe mensen over kunnen gaan tot actie. Gebruik de zogenaamde ‘call to action’.
  • De vormgeving van advertenties is mede bepalend voor het succes van advertenties. Door A/B testen uit te voeren kun je inzichtelijk maken welke beelden jouw doelgroep het meeste uitnodigen om tot actie over te gaan.

Advertenties laten schrijven

Wil je jouw bedrijf bij je doelgroepen onder aandacht brengen of een specifiek product promoten? Bij KrachtigeTeksten.nl schrijven we advertenties, productteksten voor webwinkels en maken we websites SEO proof voor een betere vindbaarheid. Neem voor meer informatie contact met ons op of vraag direct een vrijblijvende offerte aan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.